МЕХАНИКА:Сила
Вовед
Активност 1.
Во оваа активност можеш
да истражуваш за поимот сила
1. Избери го овој линк: http://phet.colorado.edu/
Ова е screen shot на тој website:
2. Кликни го копчето “Play with sims”.
3. Кликни “New
Sims” -> Кликни “Forces and Motion: Basics”->Click “Run Now!”
4. Ќе биде потребно време да ти се појави ова:
Користи ги интрукциите од
документов и симулацијата за да ја извршиш задачата.
Истражување:
1. Кликни го прозорчето “Tug of War” .
2. Постави различни човечиња на јажето.
3. Слободно направи повеќе комбинации со различен број на човечиња и
истражувај што се случува.
4. Провери со “Sum of Forces” и “Values” на
жолтото прозорче.
Прашања:
1.
На кој начин
направи јажето да се помести на лево?
2.
На кој начин
направи јажето да се помести на десно?
3.
На кој начин
направи јажето да не се помести, да остане во мирување?
Објаснување:
Цел: Напиши правило како масата влијае на силата со која се дејствува. Опиши го правилото тука.
Активност 2.
Кликни го прозорчето: “Motion”, на екранот ќе
ти се појави ова:
Потребно е да знаеш:
Тело што мирува или се движи
рамномерно си ја запазува состојбата на мирување или рамномерно движење се
додека не му дејствува надворешна сила.
Ако едно тело дејствува на друго тело
со сила F1 и другото тело му дејствува на првото со сила F1 . Со други зборови: силите F1 и F2 се еднакви, а спротивни по насока.
Користејќи ја
симулацијата пополни ги празните места во табелата.Во колоната за брзина
напиши: дали се движи побрзо или побавно, за дадените тела и дадените сили што
дејствуваат.
за да ја пополниш табелата користи ги “Force,” “Value,” “Masses,”и “Speed” во
жолтото прозорче. Користи го“Reset All” ако треба да почнеш од почеток.
Ако треба да употребиш
сила со друга/прецизна вредност/, во белото прозорче “Newtons”впиши ја вредноста и кликни “Enter”. Ова ќе ти помогне да не го изгубиш скејтбордот,
бидејќи може да се случи.
Предизвик:
Обиди се да ја погодиш
вредноста на Mystery Box, и предвидувањето запиши го во табелата.
Тело
|
Mаса (kg)
|
Сила (N)
|
Брзина (Побрзо/побавно)
|
Фрижидер
|
200
|
30
|
|
Фрижидер
|
200
|
60
|
|
Фрижидер
|
200
|
100
|
|
Човек
|
80
|
30
|
|
Човек
|
80
|
60
|
|
Човек
|
80
|
100
|
|
Девојче
|
40
|
30
|
|
Девојче
|
40
|
60
|
|
Девојче
|
40
|
100
|
|
Mystery Box
|
|
30
|
|
Mystery Box
|
|
60
|
|
Mystery Box
|
|
100
|
|
Напиши правило како
масата влијае на силата што дејствува:
Како ќе направиш телата
да останат во мирување/да не се поместуваат?
Активност 3.
Кликни го копчето “Friction”.
Екранот би требало да
изгледа вака:
Движи го “Friction” копчето и
експериментирај со различни вредности за силата. Одбери и различни тела за експериметот. Примени сила и во двете насоки.
Користи го жолтото прозорче да ги штиклираш “Forces,”
“Sum of Forces,” “Values,” “Masses,” и “Speed.” Прилагоди го “Friction” за да видиш што се случува кога триењето е
поголемо или помало.
Прашања:
Што забележуваш за збирот
на силите?
Напиши правило за
собирањето на сили:
Бети, супер сработено
ReplyDelete